Kunde
PropShop SE
År

2017

Vi udførte
  • Webshop optimering
  • Ny brandguide
  • Logo
  • Webshop
  • Interaktiv prisberegner
  • Facebook Ads
  • Google Adwords
  • SEO

Nem bestilling til det svenske bådfolk.

PropShop kontaktede Umage Studio fordi de ønskede at optimere deres nuværende webshop, som ikke performede ret godt.
Inden optimeringsprocessen gik igang, fik vi samlet en masse statistik omkring hvordan deres kunder benyttede deres hidtidige webshop. Dataen benyttede vi som erfaringsgrundlag for at kunne designe den bedst mulige brugeroplevelse for kunderne.
Den første ting der stod klart var at PropShop havde brug for en helt ny måde at formidle konceptet på. Den nuværende webshop var gammeldags, og det var svært at blive vejledt ordentligt gennem processen. Det gjorde at 9/10 kunder altid havde telefonvejledning for at kunne finde frem til den service de skulle bruge.
Hidtil havde Propshop også et meget fragmenteret grafisk linje og deres online køb var meget begrænset, på grund af den store mængde af telefon support.

Farver & identitet

Virksomheden fik en ny farvepalette der nu benyttes på tværs af webshop, trykte medier, Facebook og øvrig reklame.

Madison

#103170

Light Gold

#F8C962

Pearl Bush

#E2DACF

Hvad vi udførte for PropShop.se

Derfor anbefalede vi virksomheden at optimere deres webshop udfra 2 parametre:
  1. Virksomheden skulle have en ny visuel identitet og derved større genkendelighed omkring deres service.
  2. Webshoppen skulle optimeres og skæres ind til benet, så kunderne får en nem og intuitiv købsprocess, der guider dem igennem fra A – Z.
Gennem sparring med teamet fra PropShop, udviklede vi en ny moderne grafisk linje som nu benyttes på tværs af trykte og online medier.
Derudover blev der i optimeringsforløbet udviklet et helt nyt bestillingsforløb på websitet udviklet. Istedet for at skulle kontakte PropShop telefonisk for at udregne et specifikt tilbud på kundens propel, kan kunden nu selv nemt beregne sin pris og gå direkte til betaling.
Dette har medvirket til at deres support er faldet med op til 80%, og tilmed øget konverteringen med over 50%.

Fokus på genkendelse, troværdighed og autoritet.

Gennemgående grafisk linje ligefra web til tryksager.

Sådan gik det efterfølgende

53

større ordretilgang på 3 md.

65

mindre support på 3 md.

20

lavere Adwords CPA
Hvordan projektet blev modtaget af kunden

“Helt fra start har Daniel og teamet været fantastiske til at pege på de muligheder vi har i forhold til at øge vores salg. Takket være dem, har vi nu successfuldt relanceret i Sverige med et salg der overstiger alt forventning. Dertil kommer den flotte hjemmeside og trykte materiale som vi har fået meget ros for af vores kunder.

Stor anbefaling herfra!

Martin RohrProjekt ansvarlig

Læs mere om vores WooCommerce webshops

Ønsker du at øge jeres salg? Lad os hjælpe med at optimere jeres webshop

WooCommerce webshopBeregn din pris

10 grunde til optimere jeres webshop

Optimering af jeres webshop kan forbedre konverteringsraten betydeligt og dermed øge jeres indtjening.
Designet på webshoppen er jeres butiksfacade

Design og brugervenlighed har en stor betydning på jeres online salg da tålmodigheden er meget lav på nettet. Det er derfor vigtigt webshopdesignet er optimeret til guide kunden gennem købsprocessen, på den nemmeste og hurtigste måde.

Skab mere salg med konverteringsoptimering

Der er intet magi ved at sælge online. Alle dine svar ligger i din webshops statistik og det er netop data som bør ligge som grundlag for din webshop optimering; Ved at benytte denne data, kan vi finde frem til hvilke problemer der gør at shoppen ikke sælger nok.

En langsom webshop skader din placering i søgemaskinerne

Søgemaskinerne er for alvor gået ind i kampen om at slå ned på langsomme webshops. Det betyder at langsomme sites bliver straffet i Google, Bing og Yahoo – uanset hvor godt indhold i har. Derfor bør hastighed være et hovedfokus når i vælger at optimere jeres shop.

Over 60% af besøgende kommer idag fra mobil

Idag er mobilen dén mest foretrukkende platform at shoppe på. Derfor bør jeres webshop være designet udfra princippet ‘mobile first’. Det betyder at sitets indhold, design og brugervenlighed bør først og fremmest være optimeret til alle typer af mobiler på markedet.

Udnyt Facebook, Google Shopping og Instagram til booste jeres salg

Benytter du ikke allerede Facebook remarketing, Google Shopping og Instagram til at generere salg på jeres webshop, så bør i begynde på det. Hver gang en besøgende har været inde på jeres webshop er det vigtigt at bearbejde vedkommende indtil personen bliver kunde hos jer. Det er ubetinget dene billigste måde at øge jeres omsætning på. Men det er vigtigt at webshoppen er optimeret til det; Hvis ikke, er er stor sandsynlighed for at pengene bliver spildt.

Optimér webshoppens troværdighed

En af de største konverteringsdræbere iforhold til webshops, er manglende troværdighed. Da ehandel er steget eksplosivt de seneste år, er der stor rift om kunderne. Nogle af butikkerne er rene fup virksomheder, og dét ved kunderne at de skal være opmærksom på; Derfor bør jeres webshop udstråle troværdighed igennem hele købsprocessen. Er kunden i tvivl, så shopper vedkommende videre hos konkurrenten.

Øg loyaliteten og skab flere tilbagevendende kunder

Det er vigtigt at kunne tiltrække nye kunder, men ligeså vigtigt er det at kunne fastholde de eksisterende. Derfor bør i tænke over hvilke tiltag i kan benytte for at øge loyaliteten hos de eksisterende kunder. Vi har stor success med email marketing, vidensdeling og opfølgende workshops. Hvad der er rigtigt for jeres virksomhed, hjælper vi gerne med at finde frem til.

Bliv fundet på Google ved at søgemaskineoptimere jeres webshop

Besøgende på jeres webshop kommer ikke af sig selv. Søgemaskineoptimering kan sikre en god trafik til jeres webshop, men skal ses som en investering i fremtiden. Vi anbefaler altid at dele marketingsbudgetet op mellem betalt trafik og optimering af organisk trafik. Det sikrer kunder her og nu, samt at i kontinuerligt forbedrer jeres positioner på søgemaskinerne.

En opdateret og aktiv webshop booster virksomhedens følgere

Det stiller krav at have en webshop. En inaktiv shop skræmmer kunderne væk og sender et forkert signal til dine samarbejdspartnere. Sørg for at have opdateret indhold på sitet og i vil derved booste virksomhedens følgere og troværdighed.

Spar tid med et brugervenligt shopsystem

I bør vælge jeres ehandelsplatform med omhu. Der er mange webshopsystemer på markedet men langt fra alle har en brugervenlig administration. Derfor anbefaler vi altid WooCommerce til små og mellemestore virksomheder som ønsker et brugervenligt shopsystem.

Anmeldelse
Anmeldelsesdato:
Casens type:
Webshop optimering
Bedømmelse:
51star1star1star1star1star