SEO (Søgemaskineoptimering)

Få flere leads og salg med søgemaskineoptimering. Lad os optimere din hjemmeside eller webshop til at rangere godt i søgemaskinerne, og øg dit salg!

Hvis du allerede nu er parat til at tage en snak om hvad i kan opnå med søgemaskineoptimering, så kontakt os her!

Keyword tracking

Linkbuilding

Søgeordsanalyser

Optimering af indhold

Om vores SEO specialist

Nichlas Birkholm har arbejdet med søgemaskineoptimering de sidste 7 år, for både små og store virksomheder, heriblandt Schulstad. Målet er altid at udføre korrekt whitehat seo, der skaber resultater nu og i fremtiden.

”Det handler om resultater der kan ses på bundlinjen. Hvorfor ligge nummer 1, hvis det ikke øger jeres omsætning”

› Book gratis onlinemøde

Du er også velkommen til at skrive til mig på nichlas@umagestudio.dk

Hvor vigtig er SEO for min forretning?

SEO er en af de vigtigste discipliner, når vi skal tiltrække besøgende til en hjemmeside eller webshop. Kort fortalt handler det om at optimere din hjemmeside, så søgemaskinerne giver dig de bedste rangeringer.

Næsten alle danskere bruger Google, når de leder efter information eller produkter. Google har en algoritme, der favoriserer nogle hjemmesider over andre. Ved at bruge de rette teknikker, kan du potentielt overgå flere af konkurrenterne.

SEO er dog ikke nemt.

Det kræver erfaring, ekspertise og desuden en smule tålmodighed. Der er tonsvis af teknikker inden for søgemaskineoptimering – nogle bedre end andre. Men du skal samtidig passe på, når du laver SEO, da det også kan gå den anden vej. Laver du noget forkert, så kan du potentielt blive straffet af Google med dårligere rangeringer!

Kom godt fra start fra kun 2.995,- pr. md.

SEO er blevet til en af vores primære kompetencer i Umage Studio. Efter flere års arbejde med hjemmesider har søgemaskineoptimering været en naturlig del af arbejdet. Og med en fast SEO-ekspert i firmaet kan vi levere et målrettet stykke arbejde.

Vi tilbyder en gratis og uforpligtende samtale, hvis du har brug for at høre nærmere om SEO. Her kommer du til at snakke med vores SEO-specialist, som vil fortælle dig om, hvordan vi kan optimere dit website til at rangere bedre i Google.

Det er en god chance for at få et par klare tips og forslag på bordet.

› Book gratis onlinemøde

(Åbner tidsbestilling i nyt vindue)

Sådan arbejder vi med SEO

Søgemaskineoptimering er ikke nemt at arbejde med, da der er mange forskellige discipliner at mestre. I realiteten er der faktisk ikke bare tale om én kompetence, som man skal have for at arbejde med SEO, men derimod mange af slagsen.

Vi arbejder naturligvis med en bred SEO-strategi, der dækker det meste.

Søgemaskineoptimering opdeles typisk i 2 discipliner:

  • Intern SEO
  • Ekstern SEO

Den interne del er alt det arbejde, der laves på dit website. Intern SEO er også kendt som Onpage SEO. Når vi arbejder med intern søgemaskineoptimering, ser vi især på:

✓ Søgeordsanalyse

✓ Optimering af keywords

✓ Titler og beskrivelser

✓ Optimering af billeder

✓ Hjemmesidens hastighed

✓ Og meget mere!

Alene inden for intern SEO er der meget at se på, og selv de små justeringer kan få betydning for din hjemmesides rangeringer.

Men den vigtigste del er ofte ekstern søgemaskineoptimering: En disciplin som mange virksomheder overser.

Trods det faktum at ekstern SEO er lettere at forklare – du skal bygge gode links, der peger tilbage på dit website – er det en disciplin, der kræver en kæmpe indsats.

Ekstern SEO: Fokus på linkbuilding

Ekstern søgemaskineoptimering handler stort set kun om linkbuilding.

Men hvorfor er linkbuilding så vigtigt?

Det skyldes, at søgemaskinerne vægter indgående links utroligt højt. Det er svært – nogle vil endda sige umuligt – at ramme førstepladsen på konkurrencedygtige søgninger i Google, hvis du ikke har en håndfuld gode, indgående links.

Links fra kvalitetssider har enorm værdi. Typisk koster de over 1.000 kroner stykket, hvis du benytter dig af en service, der sælger links.

Der er dog mange måder at lave links på. Nogle af de mest populære strategier er:

  • Outreach
  • Content Marketing (fokus på eget indhold -> derefter promovere)
  • Decideret køb af links
  • Gæsteindlæg
  • Personligt blog netværk

Det er vigtigt, at størstedelen af de sider, der linker til dig, er inden for samme branche. For eksempel: Hvis du har en side om motorsport, bør dine links komme fra sider om biler, sport og livstilssider.

Sørg også for at dine links kommer fra gode sider. De bedste links kommer altid fra autoritetssider, men de er svære at få. Links fra enhver side, som Google stoler på, er dog ganske glimrende. I programmet Ahrefs kan du måle, hvor værdifuld en side er at få link fra, men mere om det senere.

Hvis du opdager, at du har dårlige links, så kan deres effekt fjernes ved at rapportere dem til Google.

Tools til SEO

De to bedste tools til SEO er helt gratis. Og de kommer begge fra Google selv.

Det ene er Google Analytics. Et gratis sporingsværktøj til din hjemmeside, som du sikkert allerede kender til. Her får du info om, hvor dine besøgende kommer fra, og hvilke sider de besøger mest. Du kan lave tonsvis af SEO-relateret optimering ved at holde øje med statistikkerne i Analytics.

Det andet er Google Search Console. Her fortæller Google noget, som de ikke gør i Analytics: Du får at vide, hvilke keywords folk søger efter, når de lander på din side. Og du kan se alle de søgninger, der relaterer sig til din side. En god måde at finde lavthængende frugter på – for eksempel i form af keywords, du kan fokusere bare lidt mere på, og dermed hive flere besøgende ind.

I Google Search Console kan du i øvrigt se alle dine indgående links. Det er særdeles vigtigt, for det giver dig et overblik, og hvis du finder spamlinks, så kan de slettes hurtigt.

Udover disse to er der tonsvis af betalingsværktøjer på markedet. Nogle er pengene værd, andre er ikke. Ahrefs hører til i den første gruppe. Her kan du slå ethvert website op, se dets linkprofil, og få en vurdering af, hvor god hjemmesiden er at få et link fra. Her er det hjemmesidens Domain Rating, du især bør holde øje med. Ahrefs kan bruges på mange forskellige måder, da det er den mest omfattende guide til SEO på internettet.

Vi kan formentligt anbefale nogle flere gode tools til SEO, når du henvender dig hos os.

Hvor hurtigt virker søgemaskineoptimering?

Efter du er begyndt på SEO – hvornår begynder resultaterne så at komme?

Det er et typisk spørgsmål, som mange kunder er nysgerrige omkring.

Søgemaskineoptimering kan godt tage lidt tid, så det er vigtigt med tålmodighed. Først og fremmest skal arbejdet laves, og det kan tage tid i sig selv. Derefter skal Google (og de øvrige søgemaskiner) opfange arbejdet, registrere disse forbedringer og afgøre, hvorvidt du nu er bedre end konkurrenterne.

Overordnet varierer det meget, og det afhænger også af din hjemmesides indledende tilstand.

For helt nye websites og webshops kan det tage mellem et halvt og et helt år, inden de afgørende effekter ses. For etablerede hjemmesider går der måske kun en måned, inden de første resultater fra SEO kan mærkes. Pointen er, at det varierer meget, og at det er svært at komme med en præcis tidshorisont.

SEO er i øvrigt ingen garanti for topplaceringer i Google. Men chancen forbedres dog væsentligt.

Facebook Bedømmelse
5.0

Google anmeldelser
5.0

Kom igang fra kun 2.995,- kr. pr. måned

Book en gratis gennemgang af jeres webshop og hør mere

Vi er klar til at hjælpe dig med søgemaskineoptimering! Kontakt os hos Umage Studio, hvis du føler, at din virksomhed har brug for hjælp til SEO. På den måde kan du fokusere på det, som du allerede er god til, mens vi tager os af din hjemmesides optimering.

Giv et kald på 31 48 40 02 eller skriv til kontakt@umagestudio.dk. Du har også mulighed for 30 minutters gratis sparring med vores SEO-ekspert, hvilket kan være en rigtig god idé.

Vi ser frem til at høre fra dig!

› Book gratis onlinemøde

(Åbner tidsbestilling i nyt vindue)